HTML

GoSquared

Flattrj

Utolsó kommentek

  • flattrforhungary: Biztos vagyok benne, hogy ezt a posztot már kétszer átírtam. Nem, már nem dolgozom a Flattrnél. (2012.04.05. 21:54) Erről az oldalról
  • flattrforhungary: Szia Szilvi, Jó lett az a gomb! Tartalmat felölteni lehet elég macerás is, pláne ha nem vagy hozz... (2012.04.05. 21:51) Az összes magyar Flattr Dolog
  • f Szilvi: Sziasztok, szia Zsófi! Pár napja találtam ide a magyar Dilbert blogról, és azóta olvasgatok, keres... (2012.03.30. 10:16) Az összes magyar Flattr Dolog
  • tiboru: @tiboru: A kérdéseimre már meg is találtam a választ, csak olvasni kell tudni :-) (2011.12.05. 01:00) Támogassuk a bloggereket
  • tiboru: És még egy kérdés, most jutott eszembe: A kapott pénz más alszámlán van, mint a kiadásra fenntart... (2011.12.03. 18:15) Támogassuk a bloggereket
  • Utolsó 20

Flattr az Indexen

2011.06.06. 13:20 flattrforhungary

Mára már egész biztos mindenki olvasta a Flattr cikket az Indexen. Vagy legalább hallott róla. De ha nem, még gyorsan bepótolható: Lájkolj pénzzel! 

Végülis magaménak érzem a kezdeményezést, ezért fogom leírni, hogyan történt. Ide:

Mikor először gondolkodtam a magyar lehetőségekről, próbáltam olyan oldalakat találni, akik befolyásolnának több száz (ezer) embert. Ekkor írtam az Indexnek, a Nolnak és a Napirajznak. Igen naiv vagyok, így reménykedve vártam egy ideig, de egyikük sem válaszolt. Kicsit később a Facebook barátok között kutattam közvéleményt, vajon melyik blog a kedvencük. Négy választ kaptam (höhö), abból az egyik a sajátom volt (de már van gombom), egy másik pedig az iddqd.blog.hu (kösz, Laci). Hirtelen gyorsasággal írtam nekik egy levelet, nem-e érdekelné-e őket a Flattr. Elsőre úgy tűnt, nem.

Hanem aztán mégicsak válaszolt a Hanula Zsolt (hancu), és arra a nagy örömömre azt mondta, inkább az Indexre ír egy cikket. Jó lett volna, ha belefér egy interjú Peter Sunde-val -a Flattr, és nem mellesleg a The Pirate Bay alapítójával - de minden elég gyorsan történt, és ez idő alatt Peter nem reagált a 'hogyan hódítsuk meg Magyarországot' levelemre. Azért ebből még lesz valami. (Reméljük nem csak az interjúból.)

Szombat este jelent meg a cikk a főoldalon; erről kaptam e-mailt és részeg baráti hívást is Magyarországról. Repkedtem egy kicsit boldogságomban, de elolvasva a cikket valamennyire csökkent a magasság. Nyilván Londonban sincs élet pálinka nélkül, ezért újra kellett olvasnom, hogy biztos legyek benne, nem én értem félre. Három dolgot szeretnék pontosítani:

Legfontosabb: a Flattr ingyenes. Idén május elsejével eltörölték a 2 eurós minimum havidíjat. Regisztrálsz, és használod. Ha csak pénzt keresni akarsz, mehet. Ha te is adnál, csak akkor kell pénzt feltöltened.

Kevésbé fontos: Tim Pritlove, az egyik legnépszerűbb Flattr user ma már közel 2000 eurót keres havonta (hopp, ez egy német cikk, de az ábrán látszik, hogyan alakult a bevétel). Igaz, ezt nem mind egyetlen blogjával kereste, de a Flattr bevétele közelebb van a 2000-hez, mint az 1000-hez. A taz.de egy másik top felhasználó, 1800 eurót kaptak áprilisban.

Még kevésbé fontos: A Flattr nem idén májusban, hanem tavaly augusztusban jött ki zárt béta státuszból. 2010. februárjában indult, és Peter a re:publica 2011-en beszélt az első egy év élményeiről és az (akkor még) elkövetkező változásokról.

Ezeken túl nekem nagyon tetszett a cikk, mert Zsolt megfogta azt a 'szálat', amiről a Flattr nekem is szól. Én is mindent ingyen akarok, néztem is összeráncolt szemekkel eleinte, de pár hónap alatt ott találtam magam feltöltött egyenleggel, amit többnyire lájk gomb helyett Flattr-el osztok szét. Másrészt közben megkaptam életem első flattrjeit, ami még 'fillérek' esetén is igen nagy öröm.

Habár a Flattr oldalon nincs még sok 'social' funkció, de ha része leszel ennek a jelenleg 100.000-es embertömegnek, máris elfog az érzés, hogy valami különlegeshez tartozol.

Olvastátok a cikket? Tetszett? És a Flattr?

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://flattrforhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr582961144

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spontan · http://erdekessegek.info 2011.06.06. 15:47:55

Ahhoz, hogy itthon is beinduljon, jó lenne, ha egy nagy site alányúlna. Pl. az Indexnek is érdeke, hogy kialakuljon valamilyen egyéb üzleti modell a web-en, mert az már sokszor elhangzott, hogy pusztán reklámokból nehéz megélni, illetve csak úgy lehet, ha az oldal elmegy a bulvár felé.

Az index kitehetné a cikkei alá a Flattr gombot, hátránya nem lenne belőle, viszont ha a segítségével elterjedne, akkor még bevétele is lehetne belőle idővel, és számukra is kiderülhetne, mennyire hajlandók így tartalomért fizetni a magyarok.

flattrforhungary · http://flattrforhungary.blog.hu/ 2011.06.06. 15:52:44

Nagyon egyet értek. Már flattrtem az @index24-et a Twitteren (hogy hogyan, arról is írok majd itt) motivációnak.

agocs · http://okarina.info 2011.06.06. 18:37:48

Nekem is nagyon tetszik a kezdeményezés, regeltem is, kitettem a gombot az oldalra is, nem is azért, mert arra számítok, hogy majd jól megnyomkodják, de talán ha minél több blogon, stb ott lesz, egy idő után az emberek majd csak utánanéznek, hogy mi a fene ez :) Legalábbis én ebben reménykedem...

DeadBodiesEverywhere 2011.06.06. 20:16:14

Hónapokkal ezelőtt egy külföldön élő ismerősöm (aki flattr körökben mozog) hívta fel rá a figyelmem hogy mi lenne, hogyha a látogatóim a sok éves kapok :-D után kicsit meghálálhatnák, adnának is, azért amit látnak a weboldalamon.

De aztán vhogy elolvasgattam és éreztem hogy ez itthon nem fog működni, amikor az emberek inkább csak annak örülnek ha vmi ingyen van és ennyi.

A felszerelésem ára, a bele fektetett órák nem így térülnek majd meg, hanem azzal hogy jön 1-1 köszönöm, hogy látom mások felhasználják a munkám és hogy a hobbim tényleg örömet szerez másoknak.

Ha pl. 10 éve lett volna ilyen és nem Mo-n lennénk akkor tuti használtam volna :-D

Adózás szempontjából ez kb. úgy viselkedik mint a google csekk?
Ha megkapom elköltöm aztán csókolom? Vagy hogy néz ki a modell hogy "Legális" legyen és adóbevallásomban is szerepljen? ;)

flattrforhungary · http://flattrforhungary.blog.hu/ 2011.06.06. 21:53:08

@agocs Nekem meg a te oldalad tetszik nagyon, remélem lesz időm jobban belemélyedni. Nem találtam gombot a főoldalon, esetleg oda nem akarsz? Ha pedig írnál is róla, hogy mi ez, lehet jobban nyomkodnák. :)

@DeadBodiesEverywhere Nahát, veled viszont nem értek egyet. Szerintem ez egy csúnya általánosítás, és van otthon is olyan 'hozzáállás', ami erre vevő lenne. Meg nem csak vevő, hehe.

A két alapító, Peter meg a Linus, alapvetően copyright ellenesek, így a Flattr nem csak arról szól, hogy elkezdjünk keresni azzal, ami a hobbink, hanem hogy megmutassák / suk, hogy van egy alternatíva is. Ide illeszkedik a Pirate Bay, ami látszólag ingyen követel mindent, de inkább csak azt mutatja, hogy megosztani jó, és kell. A Flattr is megoszt, de fizet is érte.

Kicsit csalódás, hogy mindenki rögtön az adózásra kíváncsi. (Nem, csak viccelek, én is ezt kérdeztem először.) Egyelőre nem tudom ez hogy működik otthon; minden felmerült kérdést továbbítok majd és posztban vagy kommentben közzéteszem. De még van egy évünk ezen aggódni. :)

Kit ismersz a Flattr környékéről?

milan. 2011.06.06. 23:46:38

nem jarsz veletlen holnapután szerdán budapesten? :)
(socialpiknik.hu-n folytathatnatok magyarorszag meghoditasat)

flattrforhungary · http://flattrforhungary.blog.hu/ 2011.06.06. 23:57:48

Bár járnék. De említette ezt @_Phelan_ a Twitteren. Hogy tartana előadást.

chrystoph 2011.06.08. 12:50:05

baszki későn találtalak meg titeket, pedig megúsztam volna egy jó kis baszakodást az angolul értelmezd és hajtsd végre, úgy hogy ne csússzon szét az egész sablonod című dolgot...:)
De most már nekem is van Flattr-őm...
Szóval toljatok egy ilyen izét ha arra jártok...

flattrforhungary · http://flattrforhungary.blog.hu/ 2011.06.08. 12:57:30

@chrystoph: Ú nagyon jó, kaptál is egy izét a tarháló gombodra.

chrystoph 2011.06.08. 12:59:39

zsír... boldogság....:))))

chrystoph 2011.06.08. 13:06:35

adózás: Nem kell mindenről tudnia az Apehnek, egyébként is... először azonosítsanak be:)
süti beállítások módosítása