HTML

GoSquared

Flattrj

Utolsó kommentek

  • flattrforhungary: Biztos vagyok benne, hogy ezt a posztot már kétszer átírtam. Nem, már nem dolgozom a Flattrnél. (2012.04.05. 21:54) Erről az oldalról
  • flattrforhungary: Szia Szilvi, Jó lett az a gomb! Tartalmat felölteni lehet elég macerás is, pláne ha nem vagy hozz... (2012.04.05. 21:51) Az összes magyar Flattr Dolog
  • f Szilvi: Sziasztok, szia Zsófi! Pár napja találtam ide a magyar Dilbert blogról, és azóta olvasgatok, keres... (2012.03.30. 10:16) Az összes magyar Flattr Dolog
  • tiboru: @tiboru: A kérdéseimre már meg is találtam a választ, csak olvasni kell tudni :-) (2011.12.05. 01:00) Támogassuk a bloggereket
  • tiboru: És még egy kérdés, most jutott eszembe: A kapott pénz más alszámlán van, mint a kiadásra fenntart... (2011.12.03. 18:15) Támogassuk a bloggereket
  • Utolsó 20

Regisztrálni akarok a Flattr-re. Fájni fog?

2011.05.20. 13:10 flattrforhungary

Ebben a postban elkergetem a szörnyet az ágy alól, és leírok mindent, amit egy Flattr regisztrációról tudni kell.

Az ismerkedés

Ha elmerészkedsz a Flattr weboldalára, május elseje óta rögtön szembetalálod magad a fantasztikus Flattr rendszerrel.

A gép nem a zöld embereket dolgozza ám fel, csak a kívánságaikat. Az emberek támogatni kívánják a másik tehetséges embereket. Flattr. A tehetséges emberek élvezik a támogatást.

Ha mégis gyanakszol te arra a robotra, kattints a 'More Info' feliratra, és tudj meg többet (az egyébként már említett) Flattr videóból. Ha viszont elszántad magad, hirtelen mozdulattal nyomd meg a 'Sign up!' gombot.

Miután megnyomtad

A Flattr nem egy nagy gépezet, és próbál is elhatárolódni az óriásvállalatoktól (vagy inkább azok módszereitól). A lehető legkevesebb információt igyekszik begyűjteni a felhasználóiról. (Glória.) Nem kell mást tenned, csak választani egy felhasználónevet a hozzá tartozó bonyodalmas jelszóval, és megadni az e-mail címed, amelyre majd az aktiváló e-mail érkezik. Nekik is vannak Felhasználói feltételeik, de abban biztos vagyok, hogy nem tartalmaz a South Park-ban látottakhoz hasonló kitételeket. Tényleg.

Regisztrálhatsz a Twitter fiókoddal is. Ekkor engedélyezned kell, hogy a Flattr a velődig lásson, azonban a felsoroltak inkább egy jogi szöveg, mint valódi veszély. Nem fogják frissíteni a profilod és nem is üzengetnek helyetted.

Miután aktiváltad

Fogadva az e-mailt és aktiválva a fiókot, teljes jogú Flattr tag vagy. Szia!

Emlékeim szerint rögtön a vezérlőpultba kerülsz, ahol átveheted az irányítást. Feltöltheted a számládat és meghatározhatod a havi flattrni való összeget, vagy elkezdheted hozzáadni a saját Dolgaid a 'Submit Thing' funkcióval.

A beállításokban lehetőséged van személyre szabni a profilod. Ha nem akarod, nem látszik a neved, az e-email címed, vagy az, hogy melyik országban tartózkodsz. (De látszódhat.) A gravatar.com segítségével a saját képed is megjelenítheted. Megadhatod a weboldalad címét, és beállíthatod, hogy a Dolgaid listázásra kerüljenek-e a Flattr oldalán. Szűrhetsz nyelvekre, valamint a Facebookhoz és Twitterhez is hozzákapcsolhatod a Flattr fiókod. Rögtön kiálthatsz is a Twitteren, hogy te már a Flattr közösséghez tartozol, és beállíthatod, hogy minden leadott vagy flattr-t dolog után menjen egy automatikus tweet. (Fontos, a Flattr nem tweetel helyetted. Ez csak egy választható lehetőség, ami átmenetileg inaktív.) A kapcsolódás egyetlen gombnyomással megszüntethető.

Annak, aki érti, listázva vannak a létező Flattr plugin-ok/kiterjesztések és API-k, valamint van egy útmutató is, hogy hogyan lehet beilleszteni a Flattr gombot az oldaladra. De erről majd én is...

Meg minden a pénzről

De inkább beszéljünk a pénzről: Már nem kötelező pénzt feltölteni, de ha mégis úgy döntesz, hogy támogatni kívánsz másokat, van pár dolog amit érdemes tudni: A PayPal-on vagy a Moneybookers-en keresztül tudsz pénzt feltölteni (euróban), és mindkettő leveszi a saját részét (a PayPalnál 3.4% + 0,35 euró). Átmeneti ideig csak a PayPal módszer elérhető manapság. Kis számsoron tudod beállítani, hogy egy hónapban mennyit kívánsz szétklikkelni ebből az összegből (2-100 euróig). Ez garantálja, hogy soha nem fogsz túlkölteni, bármennyit is kattintasz egy hónapban (és nem kell havonta utalgatni, lehet egyszer egy "nagyobb" összeget). Ha viszont egyszer sem kattintottál Flattr gombra, a pénzed az itt felsorolt jótékonysági szervezetek egyikéhez kerül. Fontos tudni, hogy a Flattr részesedése jelenleg 10%, de elmondásuk szerint inkább magasra tették a fenntartáshoz szükséges részesedést, hogy később ne emelni kelljen, de csökkenteni lehessen.

Valójában ezzel a regisztráció végére értünk, és innen kezdődik csak a Flattr élet. Nekem nem fájt.

 

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://flattrforhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr222917412

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tz. · http://www.vbulletin-forum.info/ 2011.06.06. 11:04:06

Szia!

Sokkal többet vesz le a PayPal!

1 euro esetén 38%
10 euro esetén 6.9%
100 euro esetén 3.75%

De összeségében nagyon tetszik ez a rendszer és örülök ennek a blognak is. Azt hiszem beállok mindkét oldalra! :-)

tz. · http://www.vbulletin-forum.info/ 2011.06.06. 11:06:36

Lehet, hogy hülyeséget írtam a százalékokkal kapcsolatban. :(
Ha rájövök, akkor korigálom.

flattrforhungary · http://flattrforhungary.blog.hu/ 2011.06.06. 11:09:13

Szerintem hülyeséget írtál. :)

Én a Flattr fiúktól kérdeztem meg, de a biztonság kedvéért rákérdezek megint.

tz. · http://www.vbulletin-forum.info/ 2011.06.06. 14:21:42

10 eurót fizettem be és 9.3 lett a számlám egyenlege. Egy fórumon olvastam, hogy valaki 1-et töltött fel és .062 maradt csak belőle.

Azért bizonytalanodtam el, mert a kommentet még korábban írtam, amikor nem választottam ki a fizetési módot. Tehát már korában jelezte ezt a "fee"-t, mint hogy a PayPal-re böktem volna. Szóval kicsit ködös nekem, hogy ezt a jutalékot ki vonta le.

Xefi · http://virtualisnevelde.xefande.com 2011.06.06. 21:18:11

Regisztráltam, pénzt feltölteni is sikerült meg nyomni is egy pár helyre. De nem sikerült rájönni saját oldalba hogyan lehet beilleszteni. Már várom a posztot a Flattr gomb beillesztéséről.

flattrforhungary · http://flattrforhungary.blog.hu/ 2011.06.06. 21:56:48

@tz. Na, holnap mindenképp utánajárok.

@Xefi, helló! Ha ilyen nagy a kereslet, holnap megírom azt a posztot. De alapvetően az egyik (felső) kódot a <head>-be kell másolni, a gomb kódját (alsó) meg bárhova a <html>-ben, ahova szeretnéd.

flattrforhungary · http://flattrforhungary.blog.hu/ 2011.06.07. 15:41:49

@tz. Megkérdeztem a pénzezést. Ezt kaptam:

A PayPal 3,4%-ot + 0.35 eurót vesz le. Ez így kb. annyi, mint ami neked is (nekem is) maradt.

Szóval az a 0.3% a posztomban igen hamis, majd ezt az új adatot beleírom, mint update.

Azért számolta ki előre a költséget, mert most csak a PayPal elérhető, nem tudsz más fizetési módot választani. Arról még nincs infom, hogy mikor lesz újra Moneybookers.
süti beállítások módosítása