HTML

GoSquared

Flattrj

Utolsó kommentek

  • flattrforhungary: Biztos vagyok benne, hogy ezt a posztot már kétszer átírtam. Nem, már nem dolgozom a Flattrnél. (2012.04.05. 21:54) Erről az oldalról
  • flattrforhungary: Szia Szilvi, Jó lett az a gomb! Tartalmat felölteni lehet elég macerás is, pláne ha nem vagy hozz... (2012.04.05. 21:51) Az összes magyar Flattr Dolog
  • f Szilvi: Sziasztok, szia Zsófi! Pár napja találtam ide a magyar Dilbert blogról, és azóta olvasgatok, keres... (2012.03.30. 10:16) Az összes magyar Flattr Dolog
  • tiboru: @tiboru: A kérdéseimre már meg is találtam a választ, csak olvasni kell tudni :-) (2011.12.05. 01:00) Támogassuk a bloggereket
  • tiboru: És még egy kérdés, most jutott eszembe: A kapott pénz más alszámlán van, mint a kiadásra fenntart... (2011.12.03. 18:15) Támogassuk a bloggereket
  • Utolsó 20

Flattr gombot varrni

2011.06.28. 12:34 flattrforhungary

Alapvetően minden a gomb körül forog a Flattrnél, így az a legfontosabb, hogy mindenki tudja, mit kezdjen vele. Itt egy útmutató, hogyan tegyük a zöld-sárga gombot az oldalunkra.

Kezdjük a Dolog leadásával

Jelentkezz be a flattr.com-on és kattints a jobb felső menüben lévő 'Submit Thing'-re. Add meg a leadni kívánt Dolog URL-jét és címét, válaszd ki mely kategóriába esik, írj egy rövid leírást és néhány definiáló taget, végül add meg a Dolog nyelvét. Ha valami okból nem akarod, hogy listázásra kerüljön a Flattr oldalon, pipáld ki a 'Don't show this thing in listings on flattr.com' opciót. A 'Submit Thing' gombra kattintva hopp, máris leadtuk a(z első) Flattr Dolgunk.

Gombot varrni weboldalra

Ha ez kész, megjelennek a válaszható gomb-típusok. Bármelyiket választod, két kupac kódot fogsz kapni. A felsőt az oldalad html kódjának <head> részébe kell másolnod, az alsót pedig oda, ahová a gombot szeretnéd. 

Ezzel meg is lennénk, de néha ez nem ilyen egyszerű, mert például sokan használnak különböző blogoló platformokat. Ez aztán okozhat nehézséget, de valamilyen módon ott is lehetőség van belenyúlni a html-be. Mivel a flattrforhungary blog.hu-t használ, és ahogy látom közületek igen sokan mások is, ezért erre koncentrálunk. Készül majd egy script, ami lehetővé teszi az automatikus gombkirakást. Amint ez megvan, ezt a posztot fogom frissíteni vele. Addig itt egy korábbi kommentem arról, én hogyan csináltam.

Sok más platformra már létezik Flattr megoldás. Itt találtok egy kimerítő (angol) listát minden meglévő pluginről és egyéb kiegészítőkről: Plugins and stuff

Érzem, hogy van, akin ez nem segít, de ha megosztjátok a kommentekben, hogy milyen leírásra/eszközre lenne szükségetek (magyarul), hát majd mindent megteszek.

Gombot varrni offline

A Flattrnek van egy másik csodás funkciója is, amivel akár még az ingedre is varrhatsz Flattr gombot. A fenti képen látszik egy kakukktojás gomb-féle, ez a QR kód. Aki nem tudja mi az, okosodjon itt, aki meg már ismeri, az kezdjen gondolkodni, mi mindenre használható. 

Flattr QR-t kétféleképpen lehet előállítani:

1, Az adott Dolognál válaszd ki a QR gomb típust, és kattints a 'Get QR code PDF' linkre. Ez automatikusan generál egy formázott Flattr QR kódot a te Dolgoddal mögötte.

2, Használhatod a flattirl.com-ot is, ahol kicsit változatosabb eredményt kapsz. Nemrég lett egyszerűsítve a folyamat, így csak meg kell adnod a Flattr felhasználóneved és a 'Show my things' gomb megnyomására listázódik az összes leadott Dolgod. Kiválasztva a neked kellőt többféle QR közül válaszhatsz, még akár pólóra is megrendelheted.

Ez a funkció elég merészen növeli a lehetőségeket, és hogy inspiráljak, összegyűjtök majd néhány létező példát és ötletet az Offline Flattr-ről.

+1

Azt már szinte biztosra lehet venni, hogy ha elolvasol egy cikket, alkalmad lesz lájkolni a végén. A +1 gomb is egyre több helyen tűnik fel. A Flattr gombokra viszont még mindig vadászni kell, ami sokakat elriaszhat a használattól. Ebben segít az a Chrome kiterjesztés, amit az egyik Flattr fiú, Thulin hozott létre nemrég az Open Source Day keretében. Ezzel, ha Flattr-t használó oldalra kerülsz, kis Flattr ikon jelenik meg a címsorban, a kedvencek csillaga mellett. Nézd meg hogyan működik a Flattr Chrome Extension, aztán töltsd le a Githubról.

Ezek után, bárkinek bármi gondja van gomb témában, vagy valami égetőt kihagytam, itt kiáltsatok!

8 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://flattrforhungary.blog.hu/api/trackback/id/tr462965292

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tz. · http://www.vbulletin-forum.info/ 2011.07.13. 22:53:40

Készítettem egy leírást a vBulletin fórum „varrásához”: www.vbulletin-forum.info/2011/07/google1-es-flattr-gombok-felvarrasa.html

Érdekes módon, pont fórummotorok királynőjéhez nincs kész megoldás, legalábbis a „Flattr” oldalán nem szerepel és máshol sem találtam. Talán túl egyszerű a feladat. :-)

A veteran.forum.hu oldalon helyeztem el a gombot, erről készítettem a leírást. Viszont ehhez az azonosítómhoz töltöttem fel pénzt, így nem tudom kipróbálni. Ha nem ciki, akkor megkérlek titeket, hogy valaki bökje meg a fórumon található gombot, hogy biztosan jól működik-e. (nehogy rossz legyen a leírás.)

Köszi!

flattrforhungary · http://flattrforhungary.blog.hu/ 2011.07.14. 13:04:36

Megemlítem a hiányt házon belül.

Ki is próbáltam, működik! És írtam is egy ódát hozzád az új posztban.

muzsika 2011.07.14. 13:56:10

a bloggeren van valahol a beállításoknál olyan, ahol fix, minden bejegyzésben megjelenő szöveget/kódot be lehet írni, így ott egyszerű elhelyezni állandóra a gombot

tz. · http://www.vbulletin-forum.info/ 2011.07.14. 15:59:46

@flattrforhungary: Köszi, zavarba is jöttem. :-)

@muzsika: Ezt most kérdezed, vagy mondod? A nevem melletti blog annak ellenére, hogy saját domain-en van, egy közönséges blogger. A templétben kellett turkászni, de viszonylag egyszerűen felvarázsoltam a gombokat fixre a bejegyzésekhez is. Kikeressem, hogy melyik cikk alapján készítettem?

muzsika 2011.07.14. 16:28:40

mondom :) hátha valaki még nem talált rá. én is csak véletlen :) bocsi, ha már leírtad, ezekszerint én azt átugrottam.

tz. · http://www.vbulletin-forum.info/ 2011.07.17. 23:19:22

Van egy kis gond. Explorer-ben nem jelennek meg a gombjaink. Ez egy ismert hiba? A Flattr fogja javítani, vagy nekünk kell valamit trükközni?

flattrforhungary · http://flattrforhungary.blog.hu/ 2011.07.18. 15:49:53

Elvileg csak a régebbi Explorerekben nem működik, és erről tudnak. Hogy ezzel lesz-e valami, azt még én nem, de meglátjuk.
süti beállítások módosítása